Mariehjemmenes personalepolitik har det mål at ansætte, rekruttere, fastholde og udvikle en velkvalificeret ledelse og medarbejderstab på en arbejdsplads, hvor der er fokus på ligestilling og et godt arbejdsmiljø.
Mariehjemmene samarbejder med de faglige organisationer, der har overenskomst på de arbejdsområder, vi er beskæftiget inden for. Inden for det socialpædagogiske område er det SL. Imellem Fonden Mariehjemmene og de faglige organisationer, der repræsenterer medarbejdere i Mariehjemmene er der indgået en fælles arbejdstidsaftale, der gælder for alle medarbejdere.
Bofællesskabet Birthe Marie er en forholdsvis ny arbejdsplads. Vi afholder løbende udviklings/medarbejdersamtaler og medarbejdernes faglige viden og færdigheder opgraderes efter ønske.
Bofællesskabet skal være en sikker arbejdsplads uden unødige belastninger og nedslidninger.
Uddelegering af ansvar og kompetence er derfor en naturlig del af den daglige tilrettelægning til løsning af de konkrete opgaver.
Personalegoder
Der er mange muligheder for faglig og personlig udvikling. Medarbejderne efteruddannes løbende på både interne og eksterne kurser. Desuden afvikles fast supervision af ekstern supervisor.
Af andre personalegoder kan også nævnes:
- Gode personaleforhold.
- Mulighed for fleksible arbejdstider og arbejde hver 3. weekend
- Stor indflydelse på den daglige arbejdstilrettelæggelse
- Selvstændigt arbejdsforhold, men i tæt kontakt med uddannede og gode kolleger
- Tæt kollegial kontakt
- God introduktion og oplæring
- Løn efter speciel overenskomst og principperne i ny løn
- Julegaver, betalte sommer- og julefester, udflugter, aftensmad, kaffe/te m.m.
- Sundhedsforsikring efter 6 måneders ansættelse